Rabu, 25 Mac 2009

travel...

angan2 ke nak travel jauh2???...tak lah...aku rasa bukan skadar angan2...sebab dulu pun aku gi sorang2 je...cuma ada lah kawan yg menunggu kat tempat yg nak gi tu..kalu tak,mampos laa aku...
xleh laaa nak gi sorang,pastu sampai sana pun sorang..xdak sapa temankan..huish!!tu keje gila..
masa gi dulu pun,sampai je sana,hidung aku dah mula rasa lain..perubahan cuaca secara mendadak lah katakan..demam terus...
2jam je sampai sana aku batuk2,selesema...dan khayal..hahahaha...memang demam..
member yg tolol pulak bantainya bagi aku yogurt,sbb dia xtahu nak bagi apa...bongok sgguh,mcm xdak panadol plak kat sana...
aku gi dulu hujung bulan 5..masuk awal bln 6..time tu baru nak bertukar musim..nak start masuk musim panas...
tapi wat punya tak biasa ngan cuaca kat tempat org,aku mmg bantai baju sejuk siang2 hari...musim dingin lagi laa time tu...
sejuk giler...angin..memang sejuk toksah ckp laa...
best tempat tu..byk lagi kalu kira nak sggah masa kat sana..tapi xberkesempatan..
laut mati x pegi,PETRA xpegi,Wadi Rom xpegi..seme tu tempat2 sejarah lama...
kalu nak dikira memang sesal x gi..tapi nak wat cmana,satu2 tempat tu jauh2 gak..kat selatan negara jordan..berjam2 perjalanan..mau kena stay sana la kalu nak gi..
dan yg paling rugi,xsempat gi istanbul,turki...sbb dpt tau last minet ttg trip kesana..
dan harga dia plak,boleh tahan gak laa...
lagi satu,kalu gi turki,aku kna gi sorang2..kat sana xdak teman..
xdak yg aku kenal duk kat turki time tu..huhuhuhu...
sempat gi krak castle je..tu pun sbb ada kwn jugak sorang duk kat sana..
tido kat umah dia.
dkt 2jam jgk pjalanan dari amman naik bas buruk kesana..lalu kot cerun2 bukit..dan drebar bas arab plak..fuhh..toksah ckp laa...rempit gile!!
jordan..istana KRAK nyaman dan dingin..




syiria..
muka arab syiria yg paling famous..kalu dtg sini,xsah kalu xjumpa mamat penjual teh ni..
terbayang2 lagi waktu kat sana dulu..2005 aku gi sana..tahun tu Liverpool menang Champion League..
aku terlepas tgk final..tertido dlm hotel masa kat bangkok..sedar2 dah half time..AC Milan leading 3-0..pastu aku sambung tido..penat sgt seharian berjalan2 kat kota bangkok...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan