Sabtu, 28 Mac 2009

2hari yg memenatkan...

penat...penat..dan penat...lama dah xkena gini..salunya time2 cuti raya cina,bulan posa,pas raya posa,baru rasa penat gini...
tapi 2hari ni,aku yg macho dan berbau wangi dgn xsemena2 bertukar kepada bau ikan..
memang ikan sgguh laaa...tapi,penat pun berbaloi...hehehehehe..'penat ada makna tu'
amacam...ada bran??ketam ni sekor,900g..


memang lazat sgguh laaa....

pagi td jadi rezeki aku..salunya susah nak dapat ketam 'besau2' gini..bukan susah sbb xdak,tapi susah sbb kna berebut...dah nak jadi rezeki aku,satu beg tadi,semenya yg besau2...dekat sekilo sekor...huahuahua...sedaplah aku memborongnya...sebab aku tahu,nnt sedaplah pulak aku nak menjualnya...
bayang laa...sekor2 tu rm30lebih...mau tak tersenyum aku bila habis semua tu dijual...heheheh





siput buluh atau lonjok

'lonjok' selepas dipukul dalam kuali..

aku tak tahu la nama sebenar menatang nih..tapi kalu kat sini org panggil 'lonjok' je..
tah..hape punya nama la...xbest langsung...boh la nama syakilla ke,hashaziha ke..eh..cam pnah dengar je nama tu...hehehehe
tapi rasa dia..best gak laa...
aku plak..xmakan sgt benda ni..xtau la nape..mgkn sbb bnda ni tak mengghairahkan aku kot....hahahahaha...



tomye "ude ketok"

heheheheh...betul ke sebutan aku tu??orang paggil udang apa tu ah??kalu aku,aku kenal dgn panggilan "ude ketok" je...dari kecik mmg tu la panggilan utk udang tu...koman sgguh laa tukang masak ni kan...

yg sebenornya tomyam tu,gue punye...mau disantap bersama anak dan bini...hehehehe..

bos kena spesel laa makan...

1 ulasan:

  1. uiks nama tew biasa cam pernoh dengor jer
    ke demo sokmo masuk blog dia ...jeng jeng jeng ...

    BalasPadam